Rodzaje marketingu szeptanego
marketing wirusowy - (viral marketing), jest to odmiana marketingu szeptanego której celem jest zwiększenie świadomości marki poprzez zaciekawienie lub rozbawienie użytkowników np. poprzez memy
evangelist marketing - polega na wytworzeniu u potencjalnych konsumentów silnego przywiązania do marki, zaufania oraz przekonania do danego produktu.
cause marketing - Ma na celu zwiększenie świadomości marki i widoczność dla partnera non-profit. Dzięki tej formie marketingu, można poprawić wizerunek firmy, budować relację ze społecznością czy wyróżnić się na tle konkurencji.
brand blogging - jest to forma reklamy, w której narzędziem promocji jest blog. Na nim bloger/blogerka może rekomendować produkty, których używa i ma do nich zaufanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu dana marka może zostać rozpowszechniona, zyskać nowych klientów i sprawić, że nowi konsumenci jej zaufają.
trendsetting - są to działania, które polegają na promocji produktu/marki przez konkretną osobę jak np. blogera, celebrytę itd.
community marketing - (inaczej marketing społecznościowy, social media marketing) są to działania, które prowadzone są w określonych grupach na portalu Facebook czy na forach ściśle związanych z tematyką.
product seeding - Jest to narzędzie marketingu rekomendacji, którego celem jest dotarcie do wielu potencjalnych klientów w określonej grupie odbiorców. Przykładami product seeding są np. próbki, sample czy testery. Dzięki takiemu rozwiązaniu można wygenerować wiarygodne rekomendacje, które pochodzą od wcześniej rekrutowanych liderów opinii. Ponadto ten typ działania przyczynia się również do budowy wizerunku marki.
casual marketing - Są to działania pośrednie, mające na celu wsparcie promowanego produktu. Przykładem może być umieszczenie zdjęcia na Instagramie z konkretnym hasztagiem.