fbpx

BUZZ marketing
(marketing szeptany)

Marketing szeptany, znany również jako buzz marketing, word of mouth marketing czy whisper marketing, ma swoje początki w pierwszej połowie XX wieku, kiedy opinie o produktach i usługach były przekazywane z ust do ust. Wraz z pojawieniem się kserokopiarek zaczęto wydawać proste gazetki, które pozwalały na wyrażenie opinii w formie drukowanej. Przykładem mogą być fanziny muzyczne z lat 50., które zawierały artykuły o koncertach czy płytach, mające na celu ukierunkowanie czytelników. Z rozwojem technologii i internetu marketing szeptany przeniósł się do sieci, gdzie zdobył nową formę.

Dziś marketing szeptany jest skuteczną formą budowania pozytywnego wizerunku firmy w internecie. Dzięki niemu zwiększamy widoczność w sieci i docieramy do większej liczby potencjalnych klientów. Buzz marketing wspiera także działania pozycjonowania, prowadząc do wzrostu zainteresowania produktem. Może być realizowany na forach, blogach, portalach branżowych oraz w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, YouTube, Facebook i wielu innych.

Buzz marketing - jak zacząć?

Buzz marketing to technika promocyjna, która tworzy i wzmacnia zainteresowanie konsumentów produktem lub usługą.

Oto kilka ważnych etapów jak zacząć:

1. Określenie docelowej grupy odbiorców

Kim są ludzie, którzy najprawdopodobniej będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Identyfikacja docelowej grupy odbiorców jest pierwszym krokiem do stworzenia udanych kampanii.

2. Stworzenie atrakcyjnej treści

Treści muszą być na tyle interesujące i wciągające, aby ludzie zaczęli o nich mówić. Niezależnie od tego, czy jest to wideo, wpis na forum, na blogu, czy aktualizacja w mediach społecznościowych. Upewnij się, że jest to coś, czym warto się podzielić.

3. Spread the Word

Kiedy masz już atrakcyjną treść, czas zacząć ją rozpowszechniać. Wykorzystaj media społecznościowe, fora internetowe i inne kanały, aby rozpowszechnić swoją treść.

4. Monitoruj i dostosowuj

Pamiętaj, aby ściśle monitorować swoje kampanie buzz marketingowe, aby zobaczyć, co działa, a co nie. Dokonuj zmian w miarę potrzeb, aby zmaksymalizować wyniki.

Marketing szeptany - pakiety podstawowe

Odpowiednio przeprowadzona kampania marketingu szeptanego, wsparta dobrą strategią i wybranymi miejscami, pozwala zwiększyć zasięgi firmy. Dzięki temu można promować nowe produkty, sezonowe promocje i budować pozytywny wizerunek w sieci. Buzz marketing wpływa także na wzrost ruchu na stronie oraz zwiększenie sprzedaży. Pozwala na interakcję z potencjalnymi klientami oraz reagowanie na opinie konkurencji.

Działania marketingowe są prowadzone na starannie wyselekcjonowanych forach o różnorodnej tematyce, w oparciu o sprawdzone konta. Fora i wątki dobieramy tak, aby wpisy były zgodne z tematyką promowanego produktu lub usługi. Komentarze wstawiamy w sposób naturalny, wpasowując je w toczącą się dyskusję, co sprawia, że nie wyglądają jak nachalna reklama.

Budujemy również wizerunek firmy w internecie, walczymy z nieprawdziwymi opiniami (często wystawianymi przez konkurencję) oraz poprawiamy widoczność w wyszukiwarkach Google.

PAKIET MINI

PLN 120 MIESIĘCZNIE
  • Posty na forach - 10 miesięcznie
  • Komentarze na blogu - 1 miesięcznie
  • Wywiad z klientem
  • Zapoznanie się z ofertą firmy
  • Publikacje według harmonogramu
  • Dobór miejsc publikacji
  • Comiesięczne raporty

PAKIET SILVER

PLN 180 MIESIĘCZNIE
  • Posty na forach - 12 miesięcznie
  • Wizytówki NAP - 3 miesięcznie
  • Komentarze na blogu - 1 miesięcznie
  • Wywiad z klientem
  • Zapoznanie się z ofertą firmy
  • Publikacje według harmonogramu
  • Dobór miejsc publikacji
  • Comiesięczne raporty

PAKIET GOLD

PLN 250 MIESIĘCZNIE
  • Posty na forach - 14 miesięcznie
  • Wizytówki NAP - 4 miesięcznie
  • Komentarze na blogu - 4 miesięcznie
  • Wywiad z klientem
  • Zapoznanie się z ofertą firmy
  • Publikacje według harmonogramu
  • Dobór miejsc publikacji
  • Comiesięczne raporty
Polecany

* Cena za wpis poza pakietem 15zł netto

PAKIET PREMIUM

WYCENA INDYWIDUALNA
  • Posty na forach - zgodnie z ustaleniami
  • Wizytówki Nap/Katalogi - zgodnie z ustaleniami
  • Opinie Google - zgodnie z ustaleniami
  • Komentarze na blogach - zgodnie z ustaleniami
  • Wywiad z klientem
  • Zapoznanie się z ofertą firmy
  • Publikacje według harmonogramu
  • Dobór miejsc publikacji
  • Comiesięczne raporty

BUZZ Marketing

Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?

Prowadzimy również działania w takich miejscach jak:

  • portale społecznościowe (Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, Linkedin ) – Kiedyś portale społecznościowe były głównie używane do kontaktu z bliskimi, znajomymi itd. Dzisiaj tego typu kanały służą również do budowania relacji i interakcji z potencjalnymi i obecnymi klientami. Dzieląc się wartościowymi treściami, Twoja firma może przyciągać nowych klientów, budować zaufanie i zwiększać świadomość marki. Poprawnie przeprowadzone działania marketingowe w mediach społecznościowych mogą być niezwykle skutecznym sposobem na nawiązanie kontaktu z klientami i rozwój firmy.
  • blogi– działania na tego typu kanałach polegają na tworzeniu szumu poprzez dzielenie się informacjami o produkcie. Mogą być skutecznym sposobem na stworzenie zainteresowania produktem lub usługą. W działaniach SEO poprzez dodawanie wartościowych komentarzy do artykułu na blogu, są również dobrym sposobem na wsparcie budowy profilu linków.
  • portale branżowe – są to dobre kanały do zaprezentowania swoich usług oraz oferty cenowej. Są ściśle związane z daną branżą czy specjalizacją. Przykładem takiego portalu jest dobrymechanik.pl.
  • serwisy opiniotwórcze– są to strony z recenzjami firm/produktów/usług. Dzięki temu możemy dowiedzieć się więcej o konkretnym produkcie czy firmie. Strony te pozwalają na dodawanie opinii, co może być pomocne dla innych.

BUZZ Marketing

Czy marketing szeptany jest skuteczny?

Przeprowadzony umiejętnie, na dobrze dobranych forach, blogach czy grupach portali społecznościowych jak Facebook czy Instagram, może nam przynieść wymierne korzyści, zwiększając zasięgi, dzięki którym będziemy docierali do potencjalnych klientów.

Ważne, by tego typu reklama nie była nachalna. Dzięki marketingowi szeptanemu niwelujemy również negatywne opinie, które często wystawiane są przez konkurencje w celu zdyskredytowania firmy.

 

Marketing szeptany - najważniejsze pytania

Czy marketing szeptany się opłaca?
Marketing szeptany, dobrze przeprowadzony jako kampania całościowa lub częściowa, prowadzona na odpowiednio dobranych kanałach może nam się opłacać, ponieważ:

  • W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, marketing internetowy wymaga niewielkich nakładów finansowych. Można dotrzeć do dużej grupy odbiorców przy niewielkim budżecie i bez konieczności drukowania lub nadawania wiadomości.
  • Publikowane komentarze na forach internetowych, blogach czy portalach społecznościowych, prezentują się autentycznie i są zgodne z tym, co zawiera dany produkt czy usługa.
  • Wzbudza zainteresowanie danym produktem, tym samym zachęca do dyskusji wśród konsumentów
  • Może być doskonałym wsparciem/uzupełnieniem w działaniach SEO. Dzięki takim działaniom możemy pozyskać wartościowe linki stosunkowo niskim kosztem.
  • Dzięki niemu można zbudować sieć fanów
  • Budujemy pozytywny wizerunek firmy
  • Zwiększamy sprzedaż
  • Generujemy ruchu na stronie
  • Walczymy z nieprawdziwymi opiniami wystawianymi przez konkurencję
  • Odbudowujemy nadszarpnięty wizerunek w sieci
W czym marketing szeptany może pomóc Twojej firmie?
Odpowiednio przeprowadzona kampania marketingu szeptanego przy dobrze dobranej strategii, może nam zwiększyć zasięgi. Bardzo ważne jest, by była ona przeprowadzona w sposób naturalny, a nie w nachalny.
Rodzaje marketingu szeptanego
marketing wirusowy - (viral marketing), jest to odmiana marketingu szeptanego której celem jest zwiększenie świadomości marki poprzez zaciekawienie lub rozbawienie użytkowników np. poprzez memy

evangelist marketing - polega na wytworzeniu u potencjalnych konsumentów silnego przywiązania do marki, zaufania oraz przekonania do danego produktu.

cause marketing - Ma na celu zwiększenie świadomości marki i widoczność dla partnera non-profit. Dzięki tej formie marketingu, można poprawić wizerunek firmy, budować relację ze społecznością czy wyróżnić się na tle konkurencji.

brand blogging - jest to forma reklamy, w której narzędziem promocji jest blog. Na nim bloger/blogerka może rekomendować produkty, których używa i ma do nich zaufanie. Dzięki takiemu rozwiązaniu dana marka może zostać rozpowszechniona, zyskać nowych klientów i sprawić, że nowi konsumenci jej zaufają.

trendsetting - są to działania, które polegają na promocji produktu/marki przez konkretną osobę jak np. blogera, celebrytę itd.

community marketing - (inaczej marketing społecznościowy, social media marketing) są to działania, które prowadzone są w określonych grupach na portalu Facebook czy na forach ściśle związanych z tematyką.

product seeding - Jest to narzędzie marketingu rekomendacji, którego celem jest dotarcie do wielu potencjalnych klientów w określonej grupie odbiorców. Przykładami product seeding są np. próbki, sample czy testery. Dzięki takiemu rozwiązaniu można wygenerować wiarygodne rekomendacje, które pochodzą od wcześniej rekrutowanych liderów opinii. Ponadto ten typ działania przyczynia się również do budowy wizerunku marki.

casual marketing - Są to działania pośrednie, mające na celu wsparcie promowanego produktu. Przykładem może być umieszczenie zdjęcia na Instagramie z konkretnym hasztagiem.

Sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić! Skontaktuj się

Anna Wolska
Dyrektor sprzedaży 

sprzedaz@roiinstitute.pl
+48 500 198 105

Agencja SEO
ROI INSTITUTE SP Z O. O.

Ul. Niekałańska 35/2
(adres do korespondencji),
03-924 Warszawa

NIP: 1132868109